Sunday, March 18, 2012

SAYA HANYA INGIN TAHU

Saya hairan kenapa ada sebahagian orang kerap bertanya sesuatu perkara yang bukan dalam bidang saya untuk menyatakan pandangan, terutama dalam perkara-perkara berkaitan agama. Saya tidak kata anda tidak boleh bertanya tetapi biarlah kepada ahlinya. Kerana mereka pakar dalam bidang tersebut. Jika tidak mengapa hanya orang-orang tertentu sahaja yang memegang jawatan atau bekerja dalam bidang tersebut. Kerana mereka ahli dalam bidang tersebut. Biar pun ada beberapa soalan tersebut saya jawab tetapi ia hanya berdasarkan apa yang tahu. Boleh jadi apa yang saya tahu itu salah dan boleh jadi saya betul.

Sejak kecil hinggalah ke sekarang ini, saya sentiasa menjadikan diri saya untuk sentiasa tahu. Sebab itu saja perkara yang saya bagus dalam melakukannya. Saya yang ingin jadi orang yang 'alim, saya tidak pandai dan tidak tahan menjadi seorang 'abid kerana bagi saya, seorang 'alim ialah orang banyak memberi malah pemberiaannya dalam perkara yang dia tahu tidak pernah berkurang. Kerana itu saya suka tahu...

1 comment:

Nurul Yusra (Cik NY) said...

desebabkan sifat ingin tahu kita lah kita dapat menambah ilmu.... dari tak tahu kita jadi tahu... dari jahil berubah kepada seorang yang berilmu..... :)

Followers